Tulosta www.mmm.fi/ruoka | www.laatuketju.fi | på svenska
 

Uutiskirje ruokaketjun ammattilaisille 4/2014

Elokuu 2014
Uutiskirjeen teemana on lähiruoka. Tekstit on koottu ruokapolitiikan uutis-blogista Versosta ja Lähiruokaohjelman blogista. Lähiruoka-ohjelman kuulumisia löytyy myös osoitteesta www.mmm.fi/lahiruoka.

Aiemmat Laatuset:
Laatunen 3/2014    
Laatunen 2/2014
     Kaikki Laatuset

*

Työ lähiruoan parissa jatkuu

 
Lähiruoka jatkaa vahvana ruokamaailman
trendinä. Lähiruokakoordinaattori Kirsi Viljanen iloitsee Lähiruokaohjelman ensimmäisten hankkeiden saavutuksista ja odottaa
jo seuraavaa hankekierrosta. >>Lue lisää

*

Ruoka tuo töitä ja euroja maakuntiin

Elintarviketeollisuuden vaikutus Suomen BKT:hen on yli 13 miljardia euroa. Alat työllistävät kahdeksan prosenttia maamme työllisistä. >>Lue lisää
*

Argumentteja lähiruoan puolesta

Miten viestiä lähiruoan ekologisuudesta? Vinkkejä tähän löytyy uudesta Argumenttipankista, johon on koottu perusteet lähiruoan kestävyysvaikutuksista viestimisen. >>Lue lisää
*

Strategiasta vauhtia ruokamatkailuun

Yksi Lähiruokaohjelman tavoitteista on saada lähiruoka osaksi laadukasta matkailutuotetta. Tavoitteen saavuttamiseksi on aloitettu Ruoka&Matkailu-strategiatyö. >>Lue lisää
*

Neljä sesonkia, neljä ruokakoria

Ruokamenot ovat pienemmät, kun kauden raaka-aineista valmistetaan ruoka itse. Martas matkorg opastaa sesongin-mukaiseen ruoanlaittoon – jutussa esimerkkinä kesäkeitto! >>Lue lisää
*

Lähiruokayrittäjille liiketoimintatyökirja

Trendit tulevat muuttamaan tapoja, joilla lähiruokaa tuotetaan, tarjoillaan ja kulutetaan. Käytännönläheinen Lähiruokayrittäjän työkirja vie lukijansa matkalle kohti uutta liiketoimintaa. >>Lue lisää
*

... ja sopimusopas

Enemmistö lähiruokayrittäjistä tekee yhteistyösopimukset toisten yrittäjien kanssa vain suullisesti. Uusi LähiSopu-opas auttaa kirjallisten sopimusten tekemisessä. >>Lue lisää
*

Apua elintarvikehankintoihin

Elintarvikehankinta on muutakin kuin tarjouspyyntö, tarjous ja sopimus. Lähis-oppaasta saa apua mm. hankintakriteereiden laatimiseen, jotta asiakkaat saisivat lisää lähiruokaa lautasilleen. >>Lue lisää
*

Ajankohtaista